Bir kaya çıkıntısına yerleşmiş olan, tarihi yüzlerce yıl öncesine uzanan ve Kapadokya'ya tepeden bakan kale.
Yorumlar
Google Yorumları
Müze kart geçmiyor fakat görmeden dönmek istemedik. Erişkin 250 tl , çocuklar 130 tl idi. Zirveye çıktığınızda manzara muhteşem. Her yeri rahatlıkla görebiliyorsunuz. Dinlenerek çıkmak için arada banklar var. Kadın emeğine saygım ve desteğim sonsuz ama kalenin içine girip tarihi birkaç kat çıktıktan sonra gözlemeci dükkanı bence oraya hiç olmamış. Tüm ambiyansı baltalamış. Belki yorulan oturan vardır ama gözlediğim kadarıyla inerken de çıkarken de dükkan boştu.
Uçhisar Kalesi, Kapadokya’da mutlaka görülmesi gereken en etkileyici noktalardan biri. Bölgenin en yüksek noktalarından biri olduğu için zirveye çıktığınızda Göreme, Güvercinlik Vadisi, Erciyes Dağı ve Kapadokya’nın geniş manzarasını panoramik şekilde görebiliyorsunuz. Özellikle gün batımına yakın saatlerde manzara ve fotoğraf açısından çok güzel bir deneyim sunuyor. Kalenin kaya oyma yapısı ve tarihi dokusu da Kapadokya atmosferini güçlü şekilde hissettiriyor. Ziyaret edeceklerin bilmesi gereken en önemli nokta, çıkışın biraz yorucu olabilmesi. Merdivenler yer yer dik ve dar; bu nedenle rahat ayakkabı ile gitmek önemli. Yaşlılar, küçük çocuklu aileler, diz/eklem problemi olanlar ve yükseklik korkusu yaşayanlar için bazı bölümler zorlayıcı olabilir. Açık alan olduğu için rüzgârlı, sıcak veya soğuk havalarda gezi konforu değişebiliyor. Olumlu yönleri; manzarasının çok etkileyici olması, fotoğraf için harika kareler sunması ve Kapadokya’nın genel dokusunu yukarıdan görme imkânı vermesi. Olumsuz yönleri ise yoğun saatlerde kalabalık olabilmesi, çıkışın herkes için kolay olmaması ve bazı noktalarda güvenlik/yönlendirme hissinin daha iyi olabilecek olması. Genel olarak Kapadokya’ya gelmişken kesinlikle uğranması gereken, kısa ama unutulmaz bir durak.
Uçhisar Kalesi’ni ziyaret ettik, genel olarak çok güzel bir yer ve kesinlikle görülmeye değer. Manzarası gerçekten muhteşem, Kapadokya’yı tepeden izlemek insana ayrı bir keyif veriyor. Özellikle zirveye çıktığınızda bütün vadiler ayağınızın altında kalıyor, fotoğraf çekmek için harika bir yer. Gün batımı veya gün doğumunda daha da güzel olacağını düşünüyorum. Ama şunu da söylemek lazım, çıkışı biraz yorucu. Merdivenler yer yer dik ve dar, bazı noktalar çocuklar için zor ve biraz tehlikeli olabilir. Özellikle küçük çocukla gelen ailelerin dikkatli olması gerekiyor, çünkü sürekli merdiven çıkılıyor ve tutunarak ilerlemek gereken yerler var. Yanınızda bebek varsa veya çocuk küçükse bayağı zorlayabilir. Yine de tüm yorgunluğa değiyor diyebilirim. Zirveye ulaştığınızda gördüğünüz manzara bütün yorgunluğu unutturuyor. Kapadokya’ya gelenlerin mutlaka görmesi gereken yerlerden biri ama rahat ayakkabı giymek ve çocuklarla dikkatli olmak şart. Genel olarak çok beğendik ve tavsiye ederim.
Manzarası harika. Kaleye giriş ücretli müze kart geçmiyor. 300 yakın merdiven tırmanarak en üste çıkıyorsunuz. Katlarda görülecek yerler var. En üst katta manzara buraya kadar çıkmaya değer dedirtiyor.
Kalenin giriş yerine kadar yürümek kolay. Ama hamile olduğum için kaleye çıkmaya cesaret edemedim yorucu ve dik bilginiz olsun. Güzel egzotik bir havası var manzarası çok güzel. Girişi 250tl ama bu parayı ödemeden bile kalenin çoğu yerine giriyorsunuz. Para verip giriş yaparsanız Yukarıya çıkmak için tasarlanan merdivenlerden çıkıyorsunuz
İçerik AI ile hazırlanıyor — birkaç dakika sonra sayfayı yenileyin.