Tepedeki yeniden inşa edilmiş Bizans dönemine ait binada, ilk Osmanlı padişahının türbesi.
Yorumlar
Google Yorumları
Türbenin konumu, doğrudan Osmanlı'nın Bursa'yı fethetme motivasyonuyla ve Osman Gazi'nin vasiyetiyle ilişkilidir. Tarihi Vasiyet: Osman Gazi, 1326 yılındaki Bursa kuşatması sırasında Tophane sırtlarında bulunan ve o dönem bir Bizans manastırı (Sainte Elie Manastırı) olan yapının kurşun kaplı kubbesini uzaktan görür. Parlayan bu kubbeyi işaret ederek oğlu Orhan Gazi'ye, "Oğul, beni Bursa'yı fethettiğinde şu Gümüşlü Kubbe'nin altına gömesin" şeklinde vasiyette bulunur. Vasiyetin Yerine Getirilmesi: Bursa fethedildikten sonra söz konusu manastırın şapeli türbeye dönüştürülür ve vefat eden Osman Gazi buraya defnedilir. 2. Yıkılış ve Sultan Abdülaziz Dönemi Restorasyonu Türbe ilk yapıldığında Bizans mimarisinden kalma unsurlar ve zengin taban mozaikleri içeriyordu. Ancak 1855 yılındaki büyük Bursa depreminde bu tarihi yapı tamamen yıkılmıştır. Bugün ziyaret ettiğimiz türbe, orijinal yapının üzerine 1863 yılında Sultan Abdülaziz döneminde yeniden inşa edilmiştir. Yenilenen bina, Osmanlı'nın klasik dönem mimarisinden ziyade, o yüzyılın popüler tarzı olan geç dönem ampir (imparatorluk) ve neoklasik mimari çizgilerini taşır.
Osmanlı Devleti'nin kurucusu Osman Gazi'nin türbesi, Bursa'nın fethi sırasında Osman Gazi, Gümüşlü Kubbe'ye defnedilmek istiyorum dediği için halk arasında Gümüşlü Kümbet olarak da biliniyormuş. Türbe Bursa depremi sırasında büyük hasar almış ve Sultan Abdülaziz tarafından 1863 yılında yeniden inşa ettirilmiş. Osman Gazi ve Orhan Gazi türbeleri, bahçesinde 15 metrelik Tophane Saat Kulesi, bir şeyler yiyip içebileceğiniz kafeleri ve hemen arkasında muhteşem Bursa manzarası.. Maneviyatı çok büyük, içeri girdiğiniz andan itibaren gürültüyü dışarıda bırakıp o huzuru hissediyorsunuz. Eğer yolunuz Bursa'ya düşerse mutlaka uğramanızı tavsiye ederim. Kısa bilgi: Orhan Gazi ve Osman Gazi Türbeleri UNESCO Dünya Mirası Listesi'ndedir.
Osmangazi türbesinin yanında yer almaktadır gerçekten huzur verici Osman'ın ikinci sultanının huzurunda gerçekten derin bir duygu içerisindesiniz türbe kiliseden çevrilmiş olup kilisenin mozaikleri halen daha yer almaktadır gelmenizi tavsiye ediyorum.
Osman gazi türbesini kurban bayramının ikinci gününde ziyaret etmek istedik ama oldukça kalabalıktı ve o yüzden içeriye girmeyi tercih etmedik açıkçası. Ama her haliyle güzel düzenlenmiş bir türbe. Vaktiniz varsa içeriye girmenizi öneririm.
Oldukça yoğun ve kalabalık. Tarihi bir yer olmasından dolayı biraz daha emniyetli olmasını beklerdim. Park sıkıntısı yaşadığımız bir yer oldu az ileride deynekçilere para kaptırdık biraz denetlenmesi gereken bir yer.
İçerik AI ile hazırlanıyor — birkaç dakika sonra sayfayı yenileyin.