Bu yer için zengin içerik hazırlanıyor. Birkaç dakika içinde detaylı açıklama, ipuçları ve daha fazlası burada olacak.
Yorumlar
Google Yorumları
Sahil güzel ama sabah saatleri hariç çok kalabalık oluyor. Onun dışında güzel bir sahil. Çocukluğum burda geçti 🥹
Kireçburnu, İstanbul Boğazı'nın Avrupa yakasında, Sarıyer ilçesine bağlı şirin bir sahil semtidir. Tarihi boyunca balıkçılık ve taş ocakçılığıyla geçimini sağlayan bu küçük yerleşim, günümüzde sakin ve huzurlu atmosferi, doğal güzellikleri ve tarihi dokusuyla İstanbulluların ve turistlerin ilgisini çekmektedir. Kireçburnu'nun adı Fatih Sultan Mehmet'in Rumeli Hisarı'nı yaptırmak için gereksinim duyduğu kireci buradaki kireç ocaklarından çıkarttırması ve bu semtteki coğrafi yapının bir burun görünümünde olması ile oluşmuşt
📍Sarıyer’de yer alan yaklaşık 3 km’lik güzel sahil şeridi. Yerlisinin oldukça keyifli kullandığını gördüğüm ve sanki İstanbul’da değilmişsiniz gibi hissettiren yer. 📌 Sahil boyunca banklar var. İnsanlar aileleriyle veya arkadaşlarıyla masalarını ve sandalyelerini de alıp akşam yemeklerini burada yiyorlar, çekirdek kola yapıyorlar, diğer bir deyişle sakin ve keyifli zaman geçiriyorlar. Buradaki sahil kullanım kültürüne ve imkanına imrendiğimi söyleyebilirim. 🎣 Ayrıca kıyıdan olta balıkçılığı da yaygın. Sahilin neredeyse her noktasından denize girenler de az değil. Özellikle Kireçburnu Fırınına yakın köşedeki parkın orası halk plajı gibi olmuş. Deniz yer yer diz boyunda, yosunlu ve bazı bölümlerde deniz anaları görülüyor, kıyıya yakın kısımları da kısmen temiz ama açıldıkça temiz duruyor. 🅿️ Park yeri bulunabilir gibi. Hava kararmaya yakın özellikle masa ve sandalyesini alan geldiği için yoğunlaşıyor, öncesinde görece sakin. Sahil boyunca yemek mekanları var, vilayetler evinin restoran kısmını tavsiye ederim, fiyat ve lezzet açısından tercih edilebilir. 🏞️ Haydar Aliyev Parkı’nın orası Leyla ile Mecnun dizisinde İsmail Abi’nin “hooop” dediği parka benziyor, orada bankın arkasındaki ağaç ise sanırım artık yok. Erdal Bakkal ve Mecnun’un evi biraz yokuş çıkılırsa yakın ama durumları pek iç açıcı değil. 😷 Nadir Nadi Parkı veya Sahil Güvenlik olan yerde denize akan küçük bir yer var, tam orası çok kötü kokuyor, oraya kadar yürünse de insanın geri dönesi geliyor maalesef. ✅ Hasılı ben Sarıyer’in bu sakinliğini, nezih yapısını, akşam kültürünü sevdim ve gelirseniz bu taraflara muhakkak yürümenizi, biraz banklara oturup denizi seyretmenizi tavsiye ederim.
Sessiz sakin güzel vakit geçirilecek bir yer beğendim.
Leyla İle Mecnun’dan aşina olduğumuz, İstanbul’un en güzel sahil hatlarından biri. Esintisi yaz günü bile ferahlatır, insanlar masa ve sandalyelerini alıp keyif yapar. Yürüyüş için de çok uygun. Severiz.
İçerik AI ile hazırlanıyor — birkaç dakika sonra sayfayı yenileyin.