Bu yer için zengin içerik hazırlanıyor. Birkaç dakika içinde detaylı açıklama, ipuçları ve daha fazlası burada olacak.
Yorumlar
Google Yorumları
Büyükada, iskelede vapurdan inince adanın merkezi sizi karşılıyor. Kahvaltı, alkollü-alkolsüz restaurantlar, küçüklü büyüklü balık yapan mekanlar, hediyelik eşya satan yerler, ada turu için bisiklet kiralayan yerler hepsi merkezde mevcut. Dondurmacı Yusuf'a dondurma yiyebilirsiniz. Merkezi 1 saat içinde gezebilirsiniz. Aşıklar tepesine yürüyerek gitmeden dönmeyin. yol boyunca muhteşem kapıları olan eski yalılar sıralanmış. Reşat Nuri Güntekin'in evini görün. Tepeye yaklaşırken sağda ve tepenin arkasında Yörük Ali plajı çok güzel, tepe çamlık ve seyirlik bir çay bahçesi var.
Vapurla Büyükada'ya gelince ilk karşılaştığımız yer. Sahil kenarı boyunca bir çok restorant var. Sahil yolunda oturacak banklar mevcut. Sabah erken gelmenizi hatta hafta içi gelmenizi tavsiye ederim. Yoksa kalabağa hazırlanın. Fotoğraf çekmek Bile imkansız olabiliyor. Fiyatlar bir tık pahalı adada. Ada turu yapan elektrikli dolmuşlar ise gerçekten kazık. Adada nerdeyse tüm ulaşım elektrikli sistem. Bisikletler var keyifli ama yorucu. Yolu hafif yokuşlu adanın. Biz dolmuşla yukarı çıkıp kiliseyi görüp yavaş yavaş aşağı doğru indik. Adadaki evlere hayran kala kala.
Büyükada Saat Kulesi, adanın simgelerinden ve güzel eserlerinden biri. Hem mimarisiyle hem de bulunduğu konumla adanın ruhunu yansıtan özel bir yapı. Etrafında dolaşıp fotoğraf çekmek, adanın tarihini ve nostaljik havasını hissetmek için güzel bir durak. Büyükada’ya gelen herkesin mutlaka görmesi gereken değerli bir eser.
Eski keyifli ve kaliteli bir meydan,özelliğini yitirmiş. Özellikle çevredeki işletmeler sıra sıra masa ve sandalye atarak, meydanı yürünmez, durulmaz hale getirmiş. Zabıta ilgisiz zaten, ilgili gibi görünse de. Bir de her türden bisiklet, scooter, kasalı motosikletlerden geçilmiyor. Tarihi meydanın etrafı giderken daralıyor. Adaya çıkan misafirler bu meydanda bekleyip, topluluk halinde zaman geçiriyorlar, adanın diğer yerlerini keşfe çıkmıyorlar. Eskiden köşeden kalkan faytonlarin yerinde şu an elektrikli araçlar mevcut. Ama meydana girişleri yasak. Bisiklet vs girişi de yasak ama kimse ilgilenmiyor.
İskele meydanın orda ki saat kulesi sembolik olarak yön bulmak konusunda çok güz, saat kulesinin solundan ileri doğru yürüyünce Hemen az iler'de üçler taş fırın var, fiyatlar biraz yüksek pide, lahmacun ve çorba çeşitleri var çay yokdu bunun dışı herşey mükemmel.
İçerik AI ile hazırlanıyor — birkaç dakika sonra sayfayı yenileyin.