Bu yer için zengin içerik hazırlanıyor. Birkaç dakika içinde detaylı açıklama, ipuçları ve daha fazlası burada olacak.
Yorumlar
Google Yorumları
Kale duvarları üzerinden yemyeşil ormana ve diğer taraftan şehrin kalabalığına bakabileceğiniz güzel manzara var, hava sıcak olmadığı gün gidilse güzel bir deneyim olur. Giriş ücretsiz, servis var, çay kahve yiyecek alknabilecek yerler var uygun fiyatlı, kale girişinden önce ztn yiyecekleri bi yere bırakmanızı yada orada bulunan bankoda yemenizi öneriyorlar. Kale çok büyük değil kısa vakitte gezilebilinir sadece fotoğraf çekinme zamanınız uzun değilse) . Duvar üstüne çıkılması yasak güzenlik açısından
Aydos kale tabelalarını izleyerek ulaşabilirsiniz.otoparka aracınızla geliyorsun;hgs den çekim oluyor 50₺ (Mayıs 2026 ); ring seferleri var, ücretsiz kaleye çıkartıyor sizi. çıkarılan kalıntılardan oluşturulan minik bi sergi alanı var. Girişte kafe mevcut, WC var . Ufak bi yürüyüşle kaleye ulaşıyorsunuz. Yanlış anlaşılmasın kale değil de surlar ayağa kaldırılmış. Gelişmesi süren ve geliştirilmesi gereken bir alan. Belediye elinden geleni yapacaktır die düşünüyorum. Servis bekleme alanına gidince fark ettim girişteki kafenin karşı yakasında çardaklar varmış. Kaleye yiyecek&içecek ile giriş yasak , belki de o çardaklarda keyifli piknikler yapılabiliniyordur. Güvenliğe sormak gerekir. Orada piknik yapamazsanız bile Aydos’ta gidebileceğiniz mesire alanları çok fazla. Müze kart vs soran olmadı, yeni yeni hizmete sokulduğu için tam oturmamış da olabilir, iyi gezmeler olsun☀️💫
Pazartesi günleri kapalı olup,saat 17.00 kadar açık.Giriş ücretsiz otopark ücreti 50 TL.(Aralık 2025)İçeride kaleye kadar sizi bırakacak ücretsiz ring aracı mevcut biz çıkarken kullandık hava güzel olduğu için yürüyerek aşağıya indik.Gezmesi oldukça keyifli.İstanbul'un en yüksek noktası olan Aydos tepesinde adını yunanca "kartal" Aetos'dan almıştır.Çam ormanlarıyla çevrili bu kale içerisinde iki su sarnıcı, kilise, tahıl deposu kalıntıları görmek mümkün.Güvenli yürüyüş yolları,seyir terası ve fotoğraf çekilme noktaları mevcut.Biz gezerken kimse yoktu.Böyle güzel bir mekân herkes tarafından görülmeli.İçeride büfe, mescit ve WC bulunmakta.Büfenin fiyatları oldukça uygun.
Aydos kalesine girdiğinizde isterseniz kaleye kendiniz yürüyerek yada bisikletle cikabiliyorsunuz. Yada ücretsiz servis ile çıkılabiliyor. Giriş ücretsiz ve manzarası çok güzel zaten 300lu takımlara çıkıldığı için yani kale o rakimlarda olduğundan çoğu ilçe gözüküyor yaklaşık 6 6 ilçeyi görebilirsiniz ama sisli puslu bir hava varsa görmeniz zor. Kale güzel, fotoğraf çekmek, selfi çekmek için uygun.
Yukarıya ister yürüyerek ister servisle çıkabiliyorsunuz; yukarıda kafe, sergi ve kale kısmı var. Yani pek öyle aman aman bir olayı yok, gitmeseniz bir şey kaybetmezsiniz. Ama yine de Ankara Kalesi’nden iyidir, en azından biraz yeşillik görüyorsunuz 😅
İçerik AI ile hazırlanıyor — birkaç dakika sonra sayfayı yenileyin.